fbpx

Vi rekryterar – är du vår nya content manager?

I rollen som content manager på Spin The Bottle ingår du i vårt kreativa team där du kommer ha ansvar för alla digitala kanaler där våra koncept har närvaro (Instagram, Facebook, YouTube, TikTok) samt hålla rätt på våra olika sajter och kampanjsidor så att de alltid är engagerande, aktuella, levande och säljdrivande. Rollen betyder att du blir en av huvudpersonerna i den kreativa processen, från idéarbete till leverans och du är även delaktig som kreatör när vi skapar material och innehåll.

En viktig del i ditt arbete blir att kontinuerligt tänka strategiskt, skapa och aktivera planer samt analysera effekten av varje kampanj för att löpande optimera kommande kampanjer.

Att få våra sociala kanaler att växa organiskt och planera vilken typ av innehåll som skall produceras tillsammans med resten av våra drivna kreatörer är lika viktigt som att skapa och bevaka det som händer löpande och inte minst – se till att copy, bilder och rörligt material är i linje med våra olika varumärkeslöften och tonaliteter. En hel del av det vi producerar är och organiskt innehåll medan annat skall spegla pågående kampanjer som vi producerar åt våra kunder

Det är viktigt att du har ett kreativt tankesätt, följer trender och utvecklingen inom respektive SoMe och har förmågan att tänka och röra dig utanför ramarna. Du skall kunna skriva texter för kampanjsidor och hålla ihop alla kanaler – synka innehåll och timings.

Detta kräver att du är snabbfotad, digitalt smart, analytiskt lagd och har en känsla för vilken typ av innehåll som attraherar målgrupper i snabb-konsumerade format och placeringar. Vi ser även att du blir den som ansvarar för och hanterar alla strukturella frågor så som val av bästa tekniska lösningar (analysverktyg, hosting, mm), abonnemang, inlogg samt debiteringslösningar.

Du kommer att: Hantera alla sociala kanaler och vara den drivande kraften i den dagliga kommunikationen på dessa plattformar. Planera och utveckla kreativa koncept för alla sociala kanaler, löpande analysera och optimera och hålla dig uppdaterad med trender, förändringar och regelverk inom digital/social kommunikation

Arbetsuppgifter och ansvar

  • Planera för, driva och säkerställa att engagerade innehåll produceras enligt uppsatta tidsplaner och att det utförs med rätt tonalitet och utseende inom ramen för respektive uppdrag, budget och KPI:er.
  • Ansvara för att publicera allt innehåll som produceras för samtliga plattformar
  • Vara kravställare på våra kreatörer men även själv kunna skriva och generera innehålltill samtliga kanaler
  • Ta fram briefer/kravspec till extrena partners såsom t ex fotografer.
  • Ha kunskap och erfarenhet av Adobe Suite, Photoshop, PowerPoint, Keynote, Illustrator samt t ex Banner Flow.

Dina erfarenheter

  • Kunskap, erfarenhet och ett brinnande egenintresse för innehåll, digital marknadsföring och vara en fena på SEO och SEM
  • Duktig på att skriva med minst 2 års arbetslivserfarenhet som content manager på en sociala mediebyrå eller på en inhouseavdelning
  • Relevant utbildning inom digitala/sociala medier och content marketing

Kort om Spin The Bottle och våra förväntningar

Det kom lite som en överraskning för oss själva men efter så där en 3-4 år insåg vi att vi faktiskt i grund och botten är en reklam- och eventbyrå. Men inte som alla andra eftersom vi är helt nischade mot dryckesbranschen och i vårt erbjudande finns förutom i traditionell marknadsföring även egenutvecklade koncept som ger oss en unik bredd av kanaler att prata med konsumenter genom.Företaget är entreprenörsdrivet och innanför våra väggar finns därför mycket energi och en härlig stämning skapad av oss själva men också ett par andra småföretagare. Vi uppmuntrar alla i vårt team som idag vuxit till 9 personer att våga utmana, ifrågasätta, ta eget ansvar och driva på sin övertygelse genom proaktivitet. Vi sitter i mycket fina lokaler på Sibyllegatan 9 och ser till att har roligt på jobbet!

I rollen som content manager är våra förväntningar att du skall bidra till att Spin The Bottle

  • …fortsätter att överraska, engagera och underhålla konsumenter med kreativ mat- och dryckesinspiration
  • …fortsätter att tänka nytt kring medieval och kontaktvägar för att nå våra målgrupper
  • …fortsätter att ha en kultur där alla har stor frihet att bestämma själva och ta egna initiativ
  • …fortsätter att jobba effektivt och kundorienterat med stolthet för våra leveranser

Låter det som jobbet för dig?

Välkommen att skicka in din spontanansökan! Vi rekryterar löpande under inledningen av 2023 med omgående tillträde för rätt person. Kontaktperson för rekryteringsprocessen är amanda@spinthebottle.se Vi ser fram emot att höra från dig!

Dela:

Nya butiksklassificeringar från april

Den 16 april så uppdaterades informationen om butikstillhörighet på Leverantörsportalen. Totalt 8 st förändringar fanns med i översikten, inklusive information om den nya butiken som

Systembolaget om 2023 – tre färska spaningar

Torsdag 15 februari arrangerade Systembolaget ett leverantörsmöte. Trots ett antal viktiga förändringar i en nära framtid så handlade större delen av presentationen om att titta

Case i fokus – This is The Bomb

Välkommen till en ny programpunkt i våra nyhetsbrev och på hemsidan: Case i fokus. Här är tanken att djupdyka i ett aktuellt projekt, varumärke eller

Kontakta oss

Joanna LeBlanc, 0708 472210 joanna@spinthebottle.se 

Johan Sjökvist, 0727 110225 johan@spinthebottle.se 

Niclas Tuomela, 0766 399715 niclas@spinthebottle.se