fbpx

Strategier i en oviss tid – hur ska du tänka?

När förutsättningar ändras radikalt gäller det att styra om planerna. Att göra tvärtom mot de flesta andra kan vara en framgångsrik strategi.


”When everybody zigs, zag” lyder en klassisk reklamstrategi. Att göra tvärtom betyder just nu att passa på att få extra uppmärksamhet i sociala medier. När allt fler sitter i karantän, och drar ner på sociala kontakter, ökar användandet av Facebook dramatiskt. Samtidigt drar ett stort antal annonsörer ned sina reklamköp när omsättningen påverkas av uteblivna kunder eller besökare, vilket leder till färre annonser på Facebook och andra plattformar. Om verksamheten fortfarande har köpande kunder, som exempelvis vinbranschens rekordsiffror de senaste veckorna visar, kan betydligt fler nås just nu till en lägre kostnad. Troligtvis även med ett ökat engagemang från konsumenterna, om innehåll och budskap är attraktivt. Vi berättar gärna mer om hur just du kan dra nytta av den höga trafiken och det låga bruset – i förslagsvis en lokalt riktad kampanj.

Johan Sjökvist

Dela:

Luleå får sin tredje butik i december

Tidigare i höstas öppnade den nya Systembolagsbutiken i Högsbo, Göteborg, med butiksnummer 1427, något vi kommenterat tidigare . Däremot har öppningen av den nya specialbutiken

Svenskarna som är ”mycket intresserade” av vin

Orvesto Konsument är Kantar SIFO:s stora medie- och målgruppsundersökning som varje år intervjuar 45 000 personer. I undersökningen finns både generell information om individer – såsom

Kontakta oss

Joanna LeBlanc, 0708 472210 joanna@spinthebottle.se 

Johan Sjökvist, 0727 110225 johan@spinthebottle.se 

Niclas Tuomela, 0766 399715 niclas@spinthebottle.se