Strategier i en oviss tid – hur ska du tänka?

När förutsättningar ändras radikalt gäller det att styra om planerna. Att göra tvärtom mot de flesta andra kan vara en framgångsrik strategi.


”When everybody zigs, zag” lyder en klassisk reklamstrategi. Att göra tvärtom betyder just nu att passa på att få extra uppmärksamhet i sociala medier. När allt fler sitter i karantän, och drar ner på sociala kontakter, ökar användandet av Facebook dramatiskt. Samtidigt drar ett stort antal annonsörer ned sina reklamköp när omsättningen påverkas av uteblivna kunder eller besökare, vilket leder till färre annonser på Facebook och andra plattformar. Om verksamheten fortfarande har köpande kunder, som exempelvis vinbranschens rekordsiffror de senaste veckorna visar, kan betydligt fler nås just nu till en lägre kostnad. Troligtvis även med ett ökat engagemang från konsumenterna, om innehåll och budskap är attraktivt. Vi berättar gärna mer om hur just du kan dra nytta av den höga trafiken och det låga bruset – i förslagsvis en lokalt riktad kampanj.

Johan Sjökvist

Dela:

Var är GW minst populär?

Den senaste LES-utvärderingen i förra veckan visade mer av det vi tidigare behandlat i spaningen om vårens ”LES-raketer”. Enlitersflaskorna fortsatte att skapa många nya butiker,

Kontakta oss

Joanna LeBlanc, 0708 472210 joanna@spinthebottle.se 

Johan Sjökvist, 0727 110225 johan@spinthebottle.se 

Niclas Tuomela, 0766 399715 niclas@spinthebottle.se