”When everybody zigs, zag” lyder en klassisk reklamstrategi. Att göra tvärtom betyder just nu att passa på att få extra uppmärksamhet i sociala medier. När allt fler sitter i karantän, och drar ner på sociala kontakter, ökar användandet av Facebook dramatiskt. Samtidigt drar ett stort antal annonsörer ned sina reklamköp när omsättningen påverkas av uteblivna kunder eller besökare, vilket leder till färre annonser på Facebook och andra plattformar. Om verksamheten fortfarande har köpande kunder, som exempelvis vinbranschens rekordsiffror de senaste veckorna visar, kan betydligt fler nås just nu till en lägre kostnad. Troligtvis även med ett ökat engagemang från konsumenterna, om innehåll och budskap är attraktivt. Vi berättar gärna mer om hur just du kan dra nytta av den höga trafiken och det låga bruset – i förslagsvis en lokalt riktad kampanj.
Johan Sjökvist
Möjliga prisjusteringar i bag-in-box-segmenten – vi spanar vidare
Del 2 – vita viner Tisdagen den 21 juni 2022 var sista dagen för Systembolagets prisändringsperiod inför sortimentsskiftet 1 september. På grund av ökande kostnader